BMW M5 история

BMW E34 M5

BMW E34 M5

Поколението E34 на M5 се произвежда от септември 1988 г. до август 1995 г. Задвижван от редовия шестцилиндров двигател S38 , еволюция на редовия шестцилиндров двигател от предишното поколение, той първоначално се произвежда в каросерия седан с LHD Touring ( комби /estate ) версия след 1992 г. 

Производството на моделите M5 започна с боядисаната каросерия на E34 5 Series в завода на BMW Dingolfing .След това снарядите бяха транспортирани до BMW M GmbH в Гархинг , където колата беше сглобена ръчно за период от две седмици.Само южноафриканският M5 е изцяло сглобен в монтажния завод в Рослин, Южна Африка от пълни комплекти за разглобяване, доставени от Гархинг, Германия. M5 Touring, което беше първото комби на BMW M Division, както и последният ръчно изработен M автомобил, видя произведени 891 бройки. Общото производство на E34 M5 е 12 254 единици, от които 8 344 са 3,5-литрови и 3 910 са 3,8-литрови. На северноамериканския пазар се продава само 3,5-литровият вариант (моделни години 1991–1993).

Козметичните промени в екстериора от стандартния E34 включват уникални предни и задни брони и странични люлеещи се панели, допринасящи за коефициент на съпротивление от 0,32 (от 0,30), и актуализациите на интериора включват уникална рамка за превключване на скоростите и задни облегалки за глава.

Второто поколение M5 беше представено с двигателя S38B36 , който генерира 232 kW (315 PS; 311 к.с.) при 6900 rpm и 360 N⋅m (266 lb⋅ft) въртящ момент при 4750 rpm,рекламирайки фабрично 0 -97 км/ч (60 мили/ч) ускорение от 6,3 секунди.Максималната скорост е електронно ограничена на 250 km/h (160 mph).

Актуализации 

В края на 1991 г. ( моделна година 1992 ), двигателят беше модернизиран до 3,8-литров S38B38 с изключение на Северна Америка и Южна Африка, които продължиха с 3,5-литровия двигател поради законите за емисиите. Мощността е увеличена до 250 kW (340 к.с.; 335 к.с.),което води до фабрично време за ускорение от 0-97 км/ч (60 мили в час) от 5,9 секунди, а запалването е променено на система без разпределител, като всеки цилиндър има индивидуална бобина. BMW също използва двумасов маховик на мястото на единичния в 3,5-литровия вариант за по-плавен празен ход и подаване на газ за сметка на реакцията. Стандартната система за самонивелиращо се окачване (SLS), която поддържаше постоянна височина на возене отзад, беше заменена с електронно управление на амортисьорите (EDCIII+), електронно контролирана и хидравлично регулирана система, която може да превключва между комфортна "P" настройка и повече ориентирана към пистата настройка "S".

През 1994 г. е въведена 6-степенна ръчна скоростна кутия Getrag 420G